Sunday 11 October 2015

Jejak Jejak Alam Persekolahan Ku !

Lepas ni apa nak tulis dalam blog ni ya ?

Bila ingat ..whatsapp group kawan-kawan sekolah lama terfikir dan timbul idea , apa kata aku tulis dan buat sikit pemerhatian sekolah-sekolah lama tempat aku menuntut ilmu hingga tamat pengajian..

Wah..rasanya seronok juga..dengan sumber yang banyak di alam maya ni.

Sekolah pertama ku ? Namanya Sekolah Kebangsaan Seri Tengah Yong Peng..

Setau aku , dan seingat aku .asalnya ia sebuah sekolah kayu ..bangunan kayu..gambar lama tak de.

Aku search dalam Internet info sekolah ni seperti di bawah :


Tak sangka - ada info sekolah pertama ku dalam Wikipedia !

Blognya pun ada ..

http://skseritengah.blogspot.my/2010/02/blog-post.html

Face Book nya pun ada....maklumlah dah di zaman IT ni..

https://www.facebook.com/SK-Seri-Tengah-159639557405065/timeline/


Inilah sekolah ku dari darjah 1 -  6 !

Tak macam sekarang

- Dulu pegi sekolah jalan kaki lebih kurang 1 batu.
- Sarapan kat sekolah , lontong murah..tak silap 20 sen/pinggan kecik !
- Petang-petang cari kayu api !..
- Hujung minggu ramai-ramai pergi kampong Parit Guni ..beli rambutan ,  ..itulah nak tau zaman kecik.H/Pone tak de ..tak terfikir dalam otak akan ada cam sekarang...


Jauh...jauh betul dengan budak zaman sekarang ...

Terima kasih banyak kepada guru-guru yang telah mendidik hingga aku jadi seperti sekarang.

Alhamdullilah ..

Persekitaran sekolah rendah ni seperti video U Tube berikut


Selepas ni nak cari info - Sek Menengah Kebangsaan Yong Peng pulak.Wassalam



No comments:

Post a Comment