Tuesday 22 September 2015

Info - Construction ...

Dah lama sangat aku kerja di kilang sebelum ni..

Terfikir aku nak ubah angin...sambil nak jalan-jalan merantau.

Satu ketika dahulu ..lebih kurang 4 tahun dulu kalu tak silap , aku ada tanya isteri dan anak-anak.

Apa kata kita merantau jauh ..cari kerja jauh sikit .Kata anak-anak dan isteri .." Boleh juga ! "

Tiba-tiba ada peluang kerja di construction ..di Tengau.Tiba-tiba dapat. Pergilah..

Dalam benak ku..Tak de langsung pengalaman dalam construction..walaubagai mana pun kata orang zaman ni - " Maklumat di hujung jari "...

Jadi berikut beberapa info pasal construction ..boleh guna sebagai panduan kerja di tapak binaan

1. www.understandconstruction.com

2. www.constructionjargon.com

3. www.steelconstruction.com

Lagi satu ..aku ada kawan namanya  " Search Engine " ...itulah tool buat bantu aku keja di tapak bina..

Kalu dulu ..tak tau tanya sapa-sapa , tapi zaman whatsapp ni .Tak tau tanya pakcik " Goggle "..

Tapi bukan semua goggle boleh tolongkan...


No comments:

Post a Comment